Sjuk...igen!

Nu börjar jag bli lite trött på att vara sjuk! För två veckor sedan hade jag influensan och nu när jag äntligen har kännt mig piggare och har fått kraften tillbaka blir jag sjuk igen. Fick hög feber igår eftermiddag/kväll och hade fortfarande hög feber i morse. Jag ringde till vårdcentalen och drog till med att jag haft feber i flera dagar (inte alls likt mig) och halsont. Fick en tid och det visade sig att det var halsfluss, så nu är det pencillin som gäller! Det var skönt att jag kunde börja min pencillin kur så snabbt. Inte kul med hög feber när man har diabetes! Det gäller att höja basdosen lite för att kroppen behöver extra insulin så fort man har över 38 graders feber.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0