Playdate!

Idag har vi haft lekbesök här hemma. Jag är ju mammaledig för tillfället och då får man passa på att ha lite playdates när lillkillen är ledig från dagis. Isak som är 4 år går på dagis tisdagar till torsdagar, vilket betyder att måndagar och fredagr är lediga dagar. Det gäller att syselsätta sig dessa lediga dagar. Isak har en tendens att klättar på väggarna om det inte händer något kul. Det räcker liksom inte bara med mig, sen har jag ju Linn som är 1 år att tänka på oxå.
Dessa playdates är så himla perfekta, Isak får leka av sig ordentligt och jag får fika och prata strunt med en annan mamma. :)
Mitt blodsocker har legat hyfsat bra idag och så har jag hunnit ut med stavarna en 40 minuters runda. Känner mig så duktig!! Jag kämpar med att gå ner i vikt efter andra graviditeten. Min diabetessköterska tycker ju oxå att jag ska "gå" av mig några kilo. Det svåra i det hela är att när jag rör mig så sjuker mitt blodsocker så mycket att jag får känning och då får jag äta en massa extra, vilket inte är så bra om man försöker gå ner i vikt. Vi jobbar på att hitta ett bra sätt för mig att förbereda mig inför motionen. Typ att säka pumpen och ta mindre insulin osv... Vi får se vad vi kommer fram till... Några förslag??

//Annika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0