Freestyle Navigator

Under två veckor har jag fått testa Freestyle Navigator genom min diabetessköterska. För tillfället är inte denna mätare ett kostnadsfritt hjälpmedel, så jag fick låna den från mitt sjukhus.

Jag har nu provat mätare i 2 veckor. Man sätter en senor med sändare i armen och så sänder denna till mätaren som man kan ha i närheten av sig själv. Jag hade min i köket och den fick "kontakt" med mig hela tiden. Jag tycker att mätaren fungerade bra men man skulle "kalibrera" mätaren vid olika tidpunkter för att det skulle funka. 

Sändaren är ganska stor, så jag tyckte att den var ivägen en del, men hade jag haft den en längre tid så hade jag kanske vant mig. Andra dagen jag hade den så skulle jag på babysim med Linn. Det ska funka att man både badar och duschar med den!! Vår babysimsledare var tvungen att fråga vad det var jag hade på armen. Den är ju lite i ögonfallande...om man säger så. MEN....Så härligt när forskningen går framåt. Sändaren kommer så klart att utvecklas och bli mindre och mindre och det är väl bara en tidsfråga innan de kan fixa till så att mätaren sänder till en pump som doserar efter det!!!! I love it!! 

Jag har problem med mitt blodsocker när jag motionerar och min diabetessköterska trodde att vi skulle hitta en bra lösning med hjälp av denna mätaren. Mitt blodsocker sjunker kraftigt vid motion och det hjälper inte om jag stänger av pumpen. Jag hoppas att vi ska komma på något bra nu när jag snart ska besöka henne i slutet av veckan och titta på mina värden från Freestyle navigatorn. 

Här är en film från You Tube där man kan se hur "damen" sätter din sin sensor och sändare...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0