Besök hos diabetessköterskan

Idag har jag varit på "återbesök" efter att jag har fått prova Freestyle Navigator (mätare) hos min diabetssköterska. Vi tittade över alla kurvor efter min testperiod på 10 dagar. Mycket intressant att se hur blodsockret ligger hela tiden. Några justeringar i basaldosen blev resultatet, sen får vi se om det blir någon inverkan. :)
Jag använder en animas pump (se bild nedanför) sedan 3 år tillbaka. Innan dess var det sprutor som gällde. När jag fick erbjudande om pump var jag lite tveksam men nu efter 3 år så skulle jag inte vilja leva utan den. Den är det bästa som har hänt min diabetes ;)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Är diabetes ärftligt?

2010-05-22 @ 14:05:38
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Annika

Det kan vara ärftligt men faktiskt inte så vanligt. Det finns ingen i min släkt som har diabetes typ 1. Om jag har rätt för mig är det bara 10% av alla som får denna sjukdomen genom arv...



//Annika

2010-05-22 @ 16:26:24
URL: http://diabetesmammans.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag har oxå funderat lite på de där me pump.. men jag tycker att jag har rätt bra balans me min diabetes för tillfället.. har haft pump till o från när jag var tonåring men de slutade alltid me att jag gick tillbaka till sprutor.. kändes friare på nåt sätt. Hade du pump när du va gravid? funkade de bra?

2010-08-03 @ 18:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0